Arbeidsmarktcommunicatie: mission is possible

Arbeidsmarktcommunicatie: mission is possible

Jij zet een vacature online en binnen een paar uur krijg je de eerste reacties al binnen. Not this time. Momenteel leven wij in de interessante tijd dat de werkgever naar de werknemer toe moeten trekken en niet andersom. Jij, als werkgever, moet een potentiële kandidaat kunnen verleiden. Maar heb jij daar de attributen voor?

Wij helpen de organisaties om hun doelgroep te bereiken, wij garanderen jou het bereik zodat jouw boodschap goed onder de aandacht van de doelgroep komt. Maar de vraag is: heb jij iets waardevols te vertellen?

Print
“Print is dood”, “print werkt niet”, “iedereen leest alles online” deze kreten horen wij al minder vaak dan twee jaar geleden. Inmiddels weten onze klanten dat vakbladen onmisbaar zijn wanneer je een bepaalde doelgroep optimaal wilt bereiken. Offline is niet dood, maar wordt wel slimmer ingezet. Print is flexibel en geeft de ruimte om creatief te zijn: interviews, advertorials, verslagen, you choose.  Laat jouw medewerkers aan het woord, ze zijn jouw beste ambassadeurs, zij weten het beste wat jouw organisatie beter maakt. Laat ze vertellen waarom ze voor jou hebben gekozen.

Face-to-face
Vergeet niet om persoonlijk contact te maken met de doelgroep. Organiseer je regelmatig open dagen of meet-ups?
Dé perfecte mogelijkheid om een band op te bouwen met de doelgroep. Misschien stappen zij niet gelijk over, maar door jouw betrokkenheid en de positieve indruk die je achter laat, voelen zij zich wel welkom binnen jouw organisatie. People never forget how you made them feel.

Tegenwoordig worden er honderden congressen georganiseerd, die jou een kans bieden om jouw organisatie te profileren. Live contact met de doelgroep, bijdrage aan jouw naamsbekendheid en mogelijkheid om langdurige relaties op te bouwen – go for it.
Ja, dit vereist een investering van tijd en geld maar levert een enorme bijdrage aan het imago van jouw organisatie en zorgt voor veel mond-tot-mond reclame voor jou als werkgever.

Online
Het online gedeelte van jouw arbeidsmarktcampagne mag niet ontbreken. Wellicht heb je een eigen website en ben je actief via social media, dit zijn al stappen in de goede richting. Jouw doelgroep bevindt zich op meerdere plekken en relevante ontwikkelingen over hun vakgebied vinden ze via vakmedia. Ook dit zijn voor jou de juiste kanalen om nieuwe medewerkers te vinden. No waste.

Om de vakmedia zo efficiënt mogelijk in te zetten, bespreken we graag met jou wat jouw doelstellingen zijn en wie je graag wilt bereiken. Bepaalde specialisme? Check. Regionaal of landelijk? Check. Enzovoort.
De combinatie van offline en online kanalen zorgt er voor dat het bereik optimaal en efficiënt is en dat de juiste mensen worden bereikt. Wij kijken graag met je mee welke kanalen bij jou passen en denken graag met jou mee. Ja, dat is een investering. Van tijd en geld maar tegenover deze investering staan een paar gemotiveerde medewerkers die een ambassadeur van jouw organisatie worden.

Anna Falko | Accountmanager
Tel: 010-7421940
E-mail: anna@crossmedianederland.com